Acasă

politică

advertoriale

actualitate

administrație publică

monden

business

economie

cultură

sport

sci-Tech

evenimente

Ziua de Analiza

Sursa imagine:

Redacția

864

Mircea Geoană ar conduce detașat în cursa pentru prezidențiale. Ciolacu și Ciucă, dacă ar candida, ar fi sub Simion și Șoșoacă

Mircea Geoană este lider detașat în preferințele românilor pentru alegerile prezidențiale din 15 septembrie, se arată într-un sondaj realizat de firma de sondare americană AtlasIntel, în exclusivitate pentru Digi24.

Secretarul general adjunct al NATO conduce cursa prezidențialelor în toate scenariile sondajului, scrie digi24.ro .

În primul dintre acestea, nu sunt luați în calcul șefii partidelor de la guvernare, Marcel Ciolacu și Nicolae Ciucă. Cu 33,6% din sufragii, Geoană îi devansează categoric pe George Simion (11,8%) și Cătălin Drulă (10,9%). Imediat după cei trei vine Diana Șoșoacă, preferată de 10,7% dintre votanți.

În cel de-al doilea scenariu al sondajului se iau în calcul și candidaturile lui Ciucă și Ciolacu. Rezultatele sunt uimitoare. Geoană pierde 6,6 procente, iar Simion câștigă 0,8. Surpriza vine de la liderii PSD și PNL , care nu trec pragul de 10%. Ciolacu este aproape cu 9,6%, iar Ciucă, cu doar 5%, îl depășește doar pe Kelemen Hunor (0,7%).

Într-un al 3-lea scenariu, în care este luat în calcul doar Marcel Ciolacu, nu și Nicolae Ciucă, surpriza vine de la Cătălin Drulă (13,6%), care urcă pe poziția a doua, devansându-l pe George Simion (12,4%). Primul e Geoană cu 27,3%.

Sondajul AtlasIntel a fost realizat în perioada 5-8 aprilie, pe un eșantion de 1.092 de respondenți.

AtlasIntel, firma care a realizat sondajul care-l dă învingător pe Nicușor Dan, este singura companie de sondare a opiniei publice pe canal exclusiv digital cu nota “A” în clasamentul FiveThirtyEight.

Ziua de Analiza

Presa la un click depărtare.

Categorii

Acasă

politică

advertoriale

actualitate

administrație publică

monden

business

economie

cultură

sport

sci-Tech

evenimente


VOX Press - Partenerul tău în publicitate

2025