Acasă
politică
advertoriale
actualitate
administrație publică
monden
business
economie
cultură
sport
sci-Tech
evenimente
Nu a fost introdusa o sursa
Andreea Filipescu
482
Elon Musk, proprietarul platformei X, cunoscută anterior sub numele de Twitter, a decis să ia măsuri legale împotriva mai multor companii și asociații pe care le acuză de boicotare a platformei sale. Plângerea a fost depusă la un tribunal din Texas și vizează un grup de agenți de publicitate și giganți din diferite sectoare. Printre aceștia se numără Unilever și Mars, doi mari jucători din industria alimentară, CVS Health, o companie din domeniul asistenței medicale, și Orsted, o companie de energie regenerabilă. De asemenea, în plângere este inclusă și World Federation of Advertisers (WFA), o asociație comercială de renume.
Musk a afirmat că aceste entități au acționat într-un mod ilegal pentru a „boicota” platforma X, susținând că acest boicot a privat platforma de „miliarde de dolari” în venituri din publicitate. Această acuzație reflectă tensiunile recente dintre X și anumite segmente ale industriei de publicitate, care au fost exacerbate de schimbările implementate de Musk de la preluarea platformei.
Experții juridici sunt însă sceptici în ceea ce privește șansele de succes ale acțiunii. Aceștia subliniază că va fi extrem de dificil pentru Musk să dovedească existența unei înțelegeri ilegale între companii cu scopul de a boicota platforma X. Chiar dacă Musk reușește să dovedească că aceste companii au acționat coordonat împotriva X, nu este garantat că ar putea obliga companiile să continue sau să înceapă să cumpere spațiu publicitar pe platformă.
Acest demers juridic vine într-un context în care Musk și X se confruntă cu dificultăți considerabile. De la achiziția platformei, Musk a introdus o serie de schimbări controversate care au determinat unele companii să-și reevalueze parteneriatele publicitare cu X. Problema conținutului neadecvat și îngrijorările legate de siguranța mărcii au fost frecvent menționate ca motive pentru reducerea sau întreruperea cheltuielilor publicitare pe platformă.
Musk pare hotărât să combată ceea ce el consideră a fi o campanie coordonată împotriva X. Acțiunea legală împotriva acestor companii și asociații reprezintă o mișcare strategică prin care Musk încearcă să aducă în atenție dificultățile cu care se confruntă platforma și să își recupereze veniturile pierdute. Modul în care se va desfășura această luptă în instanță și impactul asupra platformei X și asupra industriei de publicitate sunt aspecte care rămân de urmărit.